Szolgáltatások

Beszédindítás, nyelvi késés terápiájára azokat a gyermekeket várom, akik:

  • 2-2,5 éves korban még nem beszélnek,

  • 50 szónál kisebb a szókincsük, mely nem bővül,
  • nem használnak szókapcsolatokat,
  • beszédükben szótöredékek, halandzsaszavak fordulnak elő,
  • környezetükkel nehezen kommunikálnak.


Artikulációs zavar, közismertebb nevén pöszeség terápiája:

  • általánosságban azt mondhatjuk, hogy 4,5-5 éves korig élettani, azaz a normál fejlődés velejárója lehet, ha a gyermek bizonyos hangot - hangokat nem ejt tisztán, azokat cseréli, vagy egyáltalán nem is használ.
  • Amennyiben a 4,5-5 éves gyermek több hangja is érintett, javasolt mielőbb megkezdeni a logopédiai terápiát.  
  • A terápia megkezdése előtt logopédiai vizsgálat szükséges. 
  • A vizsgálatot követően rendszeres logopédiai terápia javasolt. 

Beszédértés- észlelés terápiája akkor szükséges:

  • amennyiben a szülő azt tapasztalja, hogy gyermeke nem érti vagy nem pontosan érti meg a szavak jelentését, az elhangzott mondatokat, utasításokat, szöveget, vagy pontatlanul értelmezi azokat, elhall dolgokat, többször is visszakérdez, az eredetihez hasonló hangzású, de sajátos szavakat alkot, a hangok sorrendjét felcseréli a szavakban, nem szívesen tanul mondókákat, verseket, nem kelti fel érdeklődését a mese. 

  • A beszédészlelés - megértés elmaradása, zavara az iskolai teljesítményben is problémákat okozhat: olvasás, helyesírás, szövegértés, az idegen nyelv tanulása során.

Nyelvlökéses nyelés terápiája:

Kiket várok?

  • minden gyermeket és felnőttet, akiknél felmerül a szabálytalan nyelés gyanúja,
  • fogszabályozás előtt vagy már kezelés alatt állnak,
  • fogszabályozás befejezése után a fogak visszarendeződése tapasztalható.

Figyelemfelhívó jelek:

  • fogazati eltérések,
  • fogazatra és nyelvpozícióra ható negatív szokások: cumizás, ujjszopás, köröm- és ajakrágás, fogszorítás, fogcsikorgatás,
  • szájlégzés,
  • nem javuló beszédhanghibák,
  • "hangos" evés,
  • szuszogás, horkolás.

Iskola-előkészítő foglalkozások
Iskolakezdés előtti évben javasolt. 

  • A foglalkozásokon azon területekkel foglalkozunk kiemelten, melyek elengedhetetlenek a sikeres iskolakezdéshez. Ilyen például a teljesség igénye nélkül: a grafomotorika, az auditív figyelem, differenciálás, beszédészlelés-megértés, testséma, testtudat, memória, téri-idői tájékozódás, bal-jobb differenciálás, mennyiségfogalmak, szótagolás. 
  • A foglalkozások során játékos feladatokkal készítjük elő a későbbi olvasás, írás és számolás tanulását, elősegítve a feladattudat, feladattartás, koncentrációs képesség fejlődését. 


Vizsgálatok, felmérések

  • Logopédiai vizsgálat,
  • Gyógypedagógiai vizsgálat.


Készítsd el weboldaladat ingyen! Ez a weboldal a Webnode segítségével készült. Készítsd el a sajátodat ingyenesen még ma! Kezdd el