Szolgáltatások

Beszédindítás, nyelvi késés terápiájára azokat a gyermekeket várom, akik:
2-2,5 éves korban még nem beszélnek,
- 50 szónál kisebb a szókincsük, mely nem bővül,
- nem használnak szókapcsolatokat,
- beszédükben szótöredékek, halandzsaszavak fordulnak elő,
- környezetükkel nehezen kommunikálnak.

Artikulációs zavar, közismertebb nevén pöszeség terápiája:
- általánosságban azt mondhatjuk, hogy 4,5-5 éves korig élettani, azaz a normál fejlődés velejárója lehet, ha a gyermek bizonyos hangot - hangokat nem ejt tisztán, azokat cseréli, vagy egyáltalán nem is használ.
- Amennyiben a 4,5-5 éves gyermek több hangja is érintett, javasolt mielőbb megkezdeni a logopédiai terápiát.
- A terápia megkezdése előtt logopédiai vizsgálat szükséges.
- A vizsgálatot követően rendszeres logopédiai terápia javasolt.

Beszédértés- észlelés terápiája akkor szükséges:
amennyiben a szülő azt tapasztalja, hogy gyermeke nem érti vagy nem pontosan érti meg a szavak jelentését, az elhangzott mondatokat, utasításokat, szöveget, vagy pontatlanul értelmezi azokat, elhall dolgokat, többször is visszakérdez, az eredetihez hasonló hangzású, de sajátos szavakat alkot, a hangok sorrendjét felcseréli a szavakban, nem szívesen tanul mondókákat, verseket, nem kelti fel érdeklődését a mese.
A beszédészlelés - megértés elmaradása, zavara az iskolai teljesítményben is problémákat okozhat: olvasás, helyesírás, szövegértés, az idegen nyelv tanulása során.

Nyelvlökéses nyelés terápiája:
Kiket várok?
- minden gyermeket és felnőttet, akiknél felmerül a szabálytalan nyelés gyanúja,
- fogszabályozás előtt vagy már kezelés alatt állnak,
- fogszabályozás befejezése után a fogak visszarendeződése tapasztalható.
Figyelemfelhívó jelek:
- fogazati eltérések,
- fogazatra és nyelvpozícióra ható negatív szokások: cumizás, ujjszopás, köröm- és ajakrágás, fogszorítás, fogcsikorgatás,
- szájlégzés,
- nem javuló beszédhanghibák,
- "hangos" evés,
- szuszogás, horkolás.

Iskola-előkészítő foglalkozások
Iskolakezdés előtti évben javasolt.
- A foglalkozásokon azon területekkel foglalkozunk kiemelten, melyek elengedhetetlenek a sikeres iskolakezdéshez. Ilyen például a teljesség igénye nélkül: a grafomotorika, az auditív figyelem, differenciálás, beszédészlelés-megértés, testséma, testtudat, memória, téri-idői tájékozódás, bal-jobb differenciálás, mennyiségfogalmak, szótagolás.
- A foglalkozások során játékos feladatokkal készítjük elő a későbbi olvasás, írás és számolás tanulását, elősegítve a feladattudat, feladattartás, koncentrációs képesség fejlődését.

Vizsgálatok, felmérések
- Logopédiai vizsgálat,
- Gyógypedagógiai vizsgálat.